Και βάζω την “επιβίωση” σε εισαγωγικά, γιατί προφανώς και δεν θα σας πω πώς θα προστατευτείτε από τον κορωνοϊό. Αλλά θα σας δώσω χρήσιμα tips επιβίωσης όσο Μένουμε Σπίτι, για να αντέξετε αυτή τη συλλογική τραυματική εμπειρία, όχι δημιουργικά και παραγωγικά, αλλά τουλάχιστον χωρίς επιβάρυνση για τη σωματική και ψυχική σας υγεία.

 

Διαβάστε επίσης
Μένουμε Σπίτι: Μία Εβδομάδα Μετά

 

Και  γιατί ξέρω εγώ καλύτερα από εσάς, θα μου πείτε. Γιατί έχω ξαναϋπάρξει έγκλειστη. Στην εγκυμοσύνη μου βγήκα ελάχιστα και ως λεχώνα, κρατούσα αποστάσεις από όλους. Πάμε να δούμε τι με έμαθαν αυτές οι εμπειρίες:

 

Σωστή Διατροφή

Είμαστε όλη μέρα στο σπίτι και τρώμε. Έχει συμβεί σε όλους μας. Εγώ πήρα 2 κιλά την πρώτη βδομάδα καραντίνας. Όχι ντε και καλά επειδή έτρωγα παραπάνω. Αλλά επειδή από τη μια μέρα στην άλλη, σταμάτησα να περπατάω (πηγαινόφερνα τα δίδυμα καθημερινά στον παιδικό που είναι 20 λεπτά μακριά με τα πόδια). Και βγήκα από τη ρουτίνα άσκησης που έκανα όσο τα παιδιά ήταν στο παιδικό. Και εσείς κάθεστε, σωστά; Περπατάτε λιγότερο, σωστά; Η ζωή σας είναι πολύ λιγότερο έως καθόλου κινητική και είναι κυρίως ή αποκλειστικά καθιστική, σωστά; Όταν ήμουν έγκυος, λόγω αποκόλλησης από νωρίς, έμεινα σπίτι σχεδόν αποκλειστικά τους 4 πρώτους μήνες και τους υπόλοιπους έβγαινα μεν, απέφευγα το περπάτημα δε. Η συμβουλή του γυναικολόγου μου για να αποφύγω τον διαβήτη κύησης είχε να κάνει με τη διατροφή μου: αποφυγή υδατανθράκων και γλυκών, 6 μικρά γεύματα την ημέρα που να αποτελούνται από πρωτεϊνη και λαχανικά ή φρούτα μόνο. Έτσι, ναι μεν καθόμουν, αλλά τουλάχιστον δεν ατρόφησαν οι μυς μου, δεν πήρα κιλά και δεν έκανα διαβήτη κύησης. Μήπως λοιπόν να κόψετε τα γλυκά και τη ζάχαρη; Μήπως να τρώτε μακαρόνια μόνο μια φορά την εβδομάδα; Εύκολο είναι. Και θα δείτε ότι θα αισθανθείτε καλύτερα τρώγοντας υγιεινά, παρά καταναλώνοντας πολλούς υδατάνθρακες.
Υπάρχουν φυσικά και τροφές με έξτρα βιταμίνη C για να θωρακίσετε τον οργανισμό σας απέναντι στο ιό. Ξέρω όμως πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι να παραγγέλνουμε τρόφιμα στο σπίτι αυτή την περίοδο και πόσο επικίνδυνο να είναι τελικά να πηγαίνουμε τακτικά στο super market. Επομένως, καλό είναι και το πορτοκάλι και το ακτινίδιο και ό,τι από τα γνωστά έχετε γενικά στο σπίτι (ντομάτα, πράσινο τσάι).
Βλέπετε, δεν σας προτείνω τη διατροφή που έκανα στην εγκυμοσύνη, γιατί θεωρώ δεδομένο ότι έχετε βάλει στη ζωή σας λίγη

 

Άθληση

Ακόμα κι αν δεν θέλετε να βγείτε έξω για έναν περίπατο ή τρέξιμο, είναι καλό να βρείτε τρόπους να γυμνάζεστε στο σπίτι. Η άθληση θα κάνει καλό στην ψυχολογία σας (ενδορφίνες). Και είναι απαραίτητο να κινήστε, για να μην ατροφήσουν οι μυς, για να μην συσσωρεύσετε λίπος και για να μην πάρετε έξτρα βάρος που θα δυσκολέψει τη ζωή σας.

Δείτε πώς γυμνάζομαι σπίτι εδώ

 

Κάντε κάτι για εσάς και μόνο εσάς κάθε μέρα

Μπορεί να είναι μια ώρα τρέξιμο στη φύση. Να διαβάζετε μερικές σελίδες από το αγαπημένο σας βιβλίο ή από ένα βιβλίο αυτοβοήθειας. Να δείτε μια σειρά/ταινία στο Netflix μόνοι σας. Μπορεί να είναι 5 λεπτά σε μπανιέρα γεμάτη με ζεστό νερό. Ή απλά ένα ποτήρι κρασί με λίγο τυρί που ετοιμάσατε μόνο για εσάς. Εσείς ξέρετε καλύτερα. Ίσως για εσάς να αρκεί απλά να μείνετε για λίγη ώρα μόνη στο δωμάτιο, χωρίς παιδιά και υποχρεώσεις.

 

Μην αισθάνεστε τύψεις

Κανείς δεν θριαμβεύει αυτή την περίοδο. Κανείς δεν έχει το μυστικό της επιτυχίας ή της ευτυχίας στην εποχή της καραντίνας. Γιατί κανείς μας δεν έχει ξαναπεράσει κάτι τέτοιο.
Προσωπικά, καθημερινά βομβαρδίζομαι από τίτλους άρθρων αγοράς προϊόντων για να κάνω το σπίτι μου πιο όμορφο, ενώ τα μαγαζιά είναι κλειστά και τα e-shops κάνουν τουλάχιστον 10 μέρες μέχρι την τελική παράδοση, η οποία μπορεί να μην είναι καν σπίτι μου και να χρειαστεί να πάω στο μαγαζί κούριερ.
Βομβαρδίζομαι επίσης με άρθρα για το πώς να απασχολήσω δημιουργικά τα παιδιά μου. Δεν ξέρω καμία μαμά που να μην ξέρει πώς να βοηθήσει τα παιδιά της να περάσουν καλά. Δεν ξέρω καμία μαμά που να έχει χρόνο για χειροτεχνίες, messy play και αυτοσχέδια επιτραπέζια – εκτός αν μιλάμε για γονείς που μένουν μαζί με τους παππούδες, δεν μαγειρεύουν, δεν εργάζονται, έχουν σπίτι με αυλή, έχουν παιδιά μεγαλύτερα από τα δικά μου (3,5 ετών τα δικά μου), αλλά που δεν πάνε σχολείο και άρα δεν έχουν ηλεκτρονική διδασκαλία, και φυσικά έχουν κορίτσια που τους αρέσουν αυτά τα παιχνίδια και όχι αγόρια που προτιμούν να καταστρέφουν, να τρέχουν και να κάνουν ποδήλατο ή να κυνηγάνε μια μπάλα.
Τα περισσότερα άρθρα ΔΕΝ ανταποκρίνονται στη γενική, κοινή πραγματικότητα. Oύτε βέβαια και οι συμβουλές τύπου “γράψτε ένα βιβλίο”, “να είστε παραγωγικοί κάθε μέρα”, “εκμεταλλευτείτε αυτό τον ελεύθερο (ποιον;) χρόνο για να κάνετε ό,τι δεν είχατε κάνει τόσο καιρό”. Όχι. Ξεκουραστείτε. Ναι. Εξοπλίστε το σπίτι σας με τα απαραίτητα. Ναι. Επιβιώστε. Ναι. Κάντε όλα όσα χρειάζονται: λουστείτε, λούστε τα παιδιά σας, μαγειρέψτε, δουλέψτε αν μπορείτε, κάντε λίγη γυμναστική, φάτε, κοιμηθείτε, πάρτε λίγο καθαρό αέρα, καθαρίστε το σπίτι σας. Και αν έχετε χρόνο για αυτή τη μάσκα ομορφιάς, να την κάνετε.

 

Αφήστε τα παιδιά σας να παίξουν ελεύθερα

Όλες οι νέες έρευνες δίνουν έμφαση στο ελεύθερο, μη δομημένο και όχι καθοδηγούμενο από τους γονείς παιχνίδι (Πηγή Harvard). Σίγουρα είναι πολύ ευεργετικό για όλους να παίζετε με τα παιδιά σας. Αλλά είναι εξίσου ευεργετικό να τα αφήσετε να παίξουν ελεύθερα, να αφήσετε τη φαντασία τους να καλπάσει, ακόμα και να τα αφήσετε να βαρεθούν. Θα σας εκπλήξουν οι ιδέες τους!
Και θα φύγει από πάνω σας και ένα μεγάλο άγχος (δες προηγούμενο point).

 

Ντυθείτε έξυπνα

Ο Κώστας με το που ξυπνάει φοράει ρούχα γραφείου. Έτσι έκανε και παλιά όταν δούλευε από το σπίτι. Εγώ από την άλλη και στο γραφείο άνετα ντυνόμουν, με καλτσόν, φούστες και boyfriends jeans. Είναι στον άνθρωπο.
Ωστόσο, δεν χρειάζεται να φοράτε παλιόρουχα, γιατί όλο αυτό φαίνεται να τραβάει και τα άσχημα, βρώμικα ή παλιά ρούχα μας ρίχνουν την ψυχολογία. Αυτό που κάνω εγώ, μιας και δουλεύω από το σπίτι χρόνια και όπως είπα έχω περάσει καλούς εγκλεισμούς, είναι το εξής: τα παλιά ρούχα που έχω για το σπίτι τα έδωσα/ανακύκλωσα/πέταξα. Μετέφερα από τα περσινά/προπέρσινα και φετινά μου ρούχα κάποια άνετα ή γυμναστηρίου, στην γκαρνταρόμπα #ΜένουμεΣπίτι. Έτσι, φοράω σχετικά καινούργια ρούχα στο σπίτι, φετινή σχεδόν μόδα. Και ανανέωσα και την γκαρνταρόμπα μου. Και αυτό το κάνω ανά 2-3 χρόνια, για να είμαι πάντα ευπαρουσίαστη στο σπίτι μου. Φέτος απλά το έκανα δύο φορές…
Το σπίτι δεν είναι για βρώμικες φόρμες, ούτε όμως και για κρεγιόν. Είναι για κολάν και φαρδιά φούτερ ή πουκαμίσες ή άνετα μακριά μακό. Για στενές αλλά άνετες φόρμες ψηλές στη μέση (φετινή μόδα) και κοντά φούτερ ή φαρδιά ψηλόμεσα παντελόνια με μακό κροπ μπλουζάκια. Είναι για ωραίες ζακέτες και μοδάτες παντόφλες/μποτάκια. Πάνω κάτω, ό,τι φοράμε και σε μια μακρινή πτήση δηλαδή 😉

 

Πώς να δουλέψετε όσο μένουμε σπίτι

Αυτό είναι το πιο δύσκολο, ειδικά αν έχετε παιδιά και ειδικά αν τα παιδιά σας είναι σε ηλικία σχολείου και έχετε αναλάβει και το διάβασμά τους. Το κλειδί εδώ είναι μοιραστείτε τα πάντα ισάξια με τον σύντροφό σας.
Καθώς εργάζομαι από το σπίτι αποκλειστικά τα τελευταία 5 χρόνια και περιστασιακά τα τελευταία 14. Και καθώς και ο Κώστας έχει δουλέψει αρκετά χρόνια από το σπίτι του, έχω γράψει για το πώς τα καταφέρνουμε εδώ.

 

Εσείς πώς τα καταφέρνετε;

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *