Σχεδόν 5 χρόνια ταξιδεύουμε οδικώς με τα παιδιά, στα οποία έχουμε πάει σε νησιά και βουνά, σε πόλεις και χωριά. Έχουμε ταξιδέψει με τα δίδυμα μωρά στα αυγά, με τα κανονικά τους καθίσματα (τα Joie Stages) να κοιτάνε πίσω, αλλά και να κοιτάνε μπροστά, ακόμα και να δένονται στο παιδικό κάθισμα με τη ζώνη αυτοκινήτου. Έχουμε ταξιδέψει με τα δίδυμα να κοιμούνται σε όλη τη διαδρομή, με τον ένα μόνο να κοιμάται και τον άλλο να γκρινιάζει, με τα δίδυμα να αποκοιμούνται λίγο πριν φτάσουμε στο λιμάνι για τη Σκύρο, άρα γκρίνια μέχρι εκεί, γκρίνια και στο καράβι. Με τα δίδυμα να ξυπνάνε και να πρέπει να θηλάσουν σε κάποιο πάρκινγκ στον highway, ταυτόχρονα! Με τον Ορφέα να θέλει να περπατήσει και όχι να κάτσει, με μένα να λέω τραγουδάκια επί 2 ώρες περίπου. Πλέον, με τα παιδιά να παίζουν ευχάριστα.
Σε όλα αυτα, είχαμε δύο σταθερές: την ασφάλειά μας και την απασχόληση των διδύμων.

 

Για tips για οδικά ταξίδια με μωρά δείτε εδώ

 

Πώς απασχολούνται στο αυτοκίνητο τα δίδυμα σε αυτή την ηλικία;

1. Ετοιμάζουν ο καθένας από μία μικρή backpack. Στην οποία βάζουν μέσα μικρά παιχνίδια τα οποία τους αρέσουν. Η οδηγία που τους δίνω είναι ότι αν είναι μικρά, μπορεί να τα χάσουν, ότι δεν χωράει να πάρουμε μαζί πολύ μεγάλα και ότι καλό είναι να μην πάρουν πολλά, γιατί όπου πάμε, όλο και κάτι θα βρουν να παίξουν. Δεν είναι πολλά, αλλά σίγουρα θα τους απασχολήσουν στο αυτοκίνητο για λίγη ώρα. Ενδεικτικά, μπορεί να είναι ένα αυτοκινητάκι, ένα lego ανθρωπάκι, μερικά τουβλάκια lego για να κτίσουν κάτι, ένα κουκλί για να το αγκαλιάσουν πριν αποκοιμηθούν, ένα βιβλίο να ξεφυλλίσουν… Ο καθένας προτιμάει και κάτι άλλο και σε κάθε ταξίδι είναι κάτι διαφορετικό.

2. Ετοιμάζω κι εγώ μια εφεδρική τσάντα. Η οποία έχει μέσα είδη “ζωγραφικής”, από αυτά που ταιριάζουν σε ταξίδι. Τους μαρκαδόρους και τα χαρτιά τα κρατάω για την πρώτη γκρίνια σε εστιατόριο. Οπότε στο αυτοκίνητο, αν βαρεθούν το περιεχόμενο των backpacks τους, τους δίνω τα πλαστικά “τάμπλετ” με την πένα, που σβήνουν και γράφουν όσο θέλουν. Και ένα μικρό μπλοκ ζωγραφικής και από μία κηρομπογιά, για να “κρατήσουν σημειώσεις” στο ταξίδι. Το γνωστό μπλοκ που χρειάζεται νερό για να χρωματίσουν, το προτιμώ για κάπου όπου δεν με πειράζει να ρίξουν νερό κάτω. Και για κάπου όπου εγώ θα μπορώ ανά πάσα στιγμή να γεμίσω με νερό τη γραφίδα.

3. Έχουν χάρτες. Χάρτες όχι σχετικούς με το ταξίδι μας απαραίτητα. Τους οποίους τους αρέσει πολύ να κοιτάνε, τόσο στο σπίτι όσο και στο αυτοκίνητο. Πόσω μάλλον στο αυτοκίνητο! Αισθάνονται ότι βοηθάνε.

4. Παρατηρούμε έξω. Τους βάζω έναν στόχο. Πχ στη Μάνη, να εντοπίσουν πύργους. Στην εθνική, να βρουν θάλασσα. Να δουν το ποτάμι πάνω από τη γέφυρα που περνάμε. Αυτά τα έκανα κι εγώ ως παιδί στο αμάξι. Και τα θυμάμαι τώρα με τα παιδιά μου.

5. Έχουν πλάι τους ένα μπουκάλι νερό. To ένα μας κάθισμα μάλιστα έχει ενσωματωμένη τη δική του πρακτική ποτηροθήκη (Nuna Aace)!

6. Φροντίσαμε ακόμα και τα σκίαστρα για τα παράθυρά τους να έχουν κάποιο ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα, επιλέξαμε τις ηλιοπροστασίες της BenBat που έχουν πάνω πλανήτες, για τους οποίους έμαθαν φέτος στο σχολείο. Και μάλιστα χρωματιστούς, για να υπάρχει και ένα παιχνίδισμα. Πήραμε δύο διαφορετικά στη λειτουργία σκίαστρα, ένα με βεντούζες και ένα σαν κουρτίνα, γιατί αφενός έχουμε δύο διαφορετικά παιδιά που δεν τα έχουν όλα ίδια. Και αφετέρου για να δούμε ποιος τύπος βολεύει καλύτερα. Και οι δύο, είναι το συμπέρασμα, είναι στο παιδί!

7. Το προσκέφαλο και οι ώμοι και των δύο παιδικών καθισμάτων που έχουμε προσαρμόζονται στο ύψος των παιδιών μας για καλύτερη στήριξη και ξεκούραστους υπνάκους. Για την ακρίβεια, στο Joie i-Traver, το προσκέφαλο προσαρμόζεται σε 10 διαφορετικές θέσεις με ένα μόνο χέρι, χαρίζοντας τέλεια εφαρμογή ενώ ο Γιωργάκης μεγαλώνει – και στη μαμά οδηγό ευκολία. Παράλληλα στο Nuna Aace, το ύψος της πλάτης ρυθμίζεται πάλι με το ένα χέρι σε 9 διαφορετικά επίπεδα, οι ώμοι του καθίσματος «ανοίγουν» όπως και το προσκέφαλο, ενώ επίσης διαθέτει 3 επίπεδα βάθους, προσφέροντας στον Ορφέα πλήρη στήριξη και επιπλέον χώρο όσο μεγαλώνει.

8. Τα υφάσματα και στα δύο παιδικά μας καθίσματα επιτρέπουν την κυκλοφορία του αέρα και είναι δροσερά για τις καλοκαιρινές μέρες – σας είπαμε ότι ταξιδέψαμε τις μέρες του καύσωνα;

 

 

Πώς ταξιδεύουμε οδικώς με ασφάλεια;

Παρόλο που η ασφάλεια στο αυτοκίνητο είναι πρωταρχικής σημασίας και έχουν γίνει πολλές καμπάνιες για να προωθηθεί, κρίνω σκόπιμο να γράψω για αυτό το κομμάτι. Ο λόγος; Βλέπω σχεδόν κάθε μέρα τουλάχιστον ένα παιδί ή μωρό να μην επιβαίνει με ασφάλεια ένα όχημα. Έχω δει παιδιά 5 ετών με ποδηλατικό κράνος σε μηχανάκι. 2,5 χρονών παιδί χωρίς κράνος σε αυτοσχέδια δεύτερη σέλα σε ποδήλατο με τον παππού του. Πολλά μωρά στο αυτοκίνητο, στη θέση συνοδηγού ή πίσω, σε πορτ-μπεμπέ. Παιδιά στο πίσω κάθισμα όρθια. Μωρά στα πόδια του οδηγού μπαμπά, ναι, στη θέση οδηγού.

Έχουμε και λέμε:

1. Τα παιδιά πρέπει να βρίσκονται στο πίσω κάθισμα (γράφω “παιδιά”, όχι “μωρά”. Για μωρά, έχω γράψει εδώ) και μάλιστα

2. Να κάθονται σε ειδικό παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου κατάλληλο για την ηλικία τους. Αν όχι, τότε σε περίπτωση σύγκρουσης, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τραυματισμού.Ακόμα και σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος, είναι επικίνδυνο να τραυματιστούν σοβαρά.

3. Συγκεκριμένα, για παιδιά άνω των 4 ετών ή των 18 κιλών, είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή να είναι δεμένα πάνω στο παιδικό ειδικό κάθισμα με τη ζώνη του αυτοκινήτου.

4. Υπάρχουν παιδικά καθίσματα που είναι μόνο για αυτή την ηλικία και πάνω, δηλαδή από 18 μέχρι 36 κιλά δηλαδή. Προτιμήσαμε να πάρουμε δύο διαφορετικά για τα δίδυμα, γιατί είναι δύο διαφορετικοί άνθρωποι. Το ένα είναι μια ακόμη σταθερά μας, το παιδικό κάθισμα της Joie που αγαπάμε, για αυτή την ηλικία, το Joie i-Traver. To άλλο είναι το Nuna Aace. Και τα δύο έχουν την ψηλότερη βαθμολογία στα crash tests της ADAC 1,9 (Good). Eίναι επίσης καλόγουστα και σε τέλειο συνδυασμό χρωμάτων. Αρέσουν πολύ και στα δίδυμα – άλλωστε μόνοι τους επέλεξαν το χρώμα και τον τύπο στο site της Kidscom.gr!

5. Τα crash tests είναι πολύ σημαντικά κατά την επιλογή καθίσματος. Δεν περνάνε όλα τα παιδικά καθίσματα από αυτή τη δοκιμάσία. Και αυτά που περνάνε, δεν συγκεντρώνουν όλα εξίσου καλή βαθμολογία.

6. Επειδή τα κιλά και η ηλικία δεν είναι αρκετά ακριβής μέτρηση, είναι καλύτερα να προσαρμόζετε το κάθισμα με βάση το ύψος του παιδιού σας. Οι σηματοδοτημένοι οδηγοί ζώνης και στο Joie i-Traver και στο Nuna Aace διευκολύνουν τη σωστή εγκατάσταση ανάλογα με το ύψος του παιδιού.

7. Τα καθίσματα πρέπει να κοιτάνε πίσω μέχρι το παιδί να φτάσει την ηλικία των 4. Οπότε τα καθίσματα που είναι για ηλικίες από 4 έως 12 δεν έχουν επιλογή rear facing.

 

Όταν εγκαταστήσαμε αυτά τα καθίσματα, πήγαμε ένα οδικό ταξίδι στη Λακωνία για 11 μέρες, με καύσωνα και πολύ ήλιο. Τα παιδιά ήταν άνετα και ασφαλή. Δεν είχαμε παράπονα, είχαμε διασκέδαση (σε ασφαλή όρια). Δεν είχαμε γκρίνιες, είχαμε ύπνο – παρά την ηλικία τους. Δεν ίδρωναν ιδιαίτερα και είχαν καλή θερμοκρασία σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Και το ευχαριστηθήκαμε όλοι, παρά τις πολλές ώρες στον δρόμο!

 

Καλά μας ταξίδια!

 

 

* Το άρθρο περιέχει links προς το site του καταστήματος βρεφικών και παιδικών ειδών Kidscom, σε συνεργασία με το οποίο γράφτηκε. Τα προϊόντα που αναφέρονται μας έχουν δοθεί στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας. Συνεπώς, τα έχουμε δοκιμάσει. Ό,τι γράφεται στο άρθρο είναι αποτέλεσμα της δικής μας εμπειρίας και των πληροφοριών των κατασκευαστών.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *