Ήδη τον Ιούνιο, κάναμε το πρώτο μας ταξίδι με τα παιδιά μετά το lockdown. Επιλέξαμε το Κυπαρίσσι Λακωνίας και στο άρθρο αυτό γράφω τους λόγους της επιλογής μας, τι αντικρύσαμε εκεί ως προς την ασφάλεια και τι είδαμε ότι… ξεχάσαμε μετά από τόσους μήνες χωρίς ταξίδια.
Πάμε λοιπόν!

Επιλογή Προορισμού Σε Καιρό Πανδημίας

Εμείς επιλέξαμε το Κυπαρίσσι στη Λακωνία για τους εξής λόγους:

1. Η Λακωνία φημίζεται ότι είναι “covid-free”. Έτσι, παρόλο που αφεθήκαμε και είδαμε ότι κανείς άλλος δεν πρόσεχε (μάσκες κ.λπ.), τουλάχιστον ξέραμε ότι δεν είμαστε σε περιοχή που πλήττεται από τον ιό.

2. Το Κυπαρίσσι είναι δυσπρόσιτο. Πάνω από 4 ώρες μακριά από την Αθήνα. Ο δρόμος είναι δύσβατος από όπου κι αν πας, με στροφές, σε γκρεμό, ερημιά κ.λπ.

3. Το Κυπαρίσσι είναι απομονωμένο. Δεν έχει σύνδεση με άλλη περιοχή ουσιαστικά. Το Λεωνίδιο και η Μονεμβασιά που το “περιβάλλουν” είναι 1 και 1,5 ώρα μακριά το καθένα. Κοινώς, αν πας εκεί, μάλλον δεν θα πας πουθενά αλλού (εκτός αν το ταξίδι είναι στα πλαίσια μεγαλύτερου οδικού δρομολογίου).

4. Το Κυπαρίσσι είναι μικρό. Και δεν μαζεύει ποτέ πολύ κόσμο.

5. Είναι προσβάσιμο με αμάξι. Δεν χρειάστηκε να μπούμε σε καράβι ή αεροπλάνο.

Για τον Αύγουστο, έχουμε επιλέξει τη Λευκάδα, γιατί δεν χρειάζεται καράβι. Και τα Τζουμέρκα, γιατί είναι ορεινός προορισμός και μάλλον δεν θα έχει κόσμο καλοκαιριάτικα.

Τι είδαμε να ισχύει στα καταλύματα και τα εστιατόρια

Κι εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Ναι μεν η Λακωνία είναι covid free. Ωστόσο, όταν πήγαμε, είχαν ήδη ανοίξει τα σύνορα και των νομών και της χώρας και το χωριό είχε και Αθηναίους, αλλά και Έλληνες που μένουν στο εξωτερικό. Οπότε δεν ξέρουμε αν είναι ακόμα covid free.
Οπότε θα περιμέναμε να ισχύουν οι κανονισμοί λειτουργίας των τουριστικών φορέων. Χρήση μάσκας δεν είδαμε. Για την ακρίβεια, την είδαμε στον λαιμό. Είδαμε και γάντια, αλλά όταν η κυρία που τα φορούσε έπιανε τη μύτη της και μετά χαρτονομίσματα, τι να το κάνεις. Αλλά εκεί που κυρίως σοκαρίστηκα, ήταν που μας καθάρισαν το δωμάτιο το πρώτο πρωί που ήμασταν εκεί. Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά νόμιζα πως οι οδηγίες λένε να γίνεται καθαριότητα ανά 2 ή 3 μέρες. Κάποιος λοιπόν που δεν ξέρω μπήκε στο δωμάτιό μας και δίπλωσε τη μάσκα μου, μετακίνησε τη θήκη των φακών μου και τακτοποίησε τα γυαλιά μου.
Στα εστιατόρια, τηρούνταν οι αποστάσεις στα τραπεζοκαθίσματα. Το σέρβις όμως μόνο ασφαλές δεν το λες. Νομίζω ότι καλύτερα όταν σερβίρει κάποιος ένα ποτό, να μην αγγίζει το στόμιο του ποτηριού, ναι;
Επίσης, θα ήθελα να δω ψεκάσματα καθισμάτων με αντιβακτηριδιακό σπρέυ. Θα ήθελα να δω αποστάσεις σε μια τόσο μεγάλη και άδεια παραλία. Θα ήθελα να δω τα μέτρα ασφαλείας που τηρούνται στα εστιατόρια της Αθήνας. Δεν τα είδα. Και προβληματίζομαι.

Τι ξεχάσαμε εμείς μετά από τόσο καιρό χωρίς ταξίδια

Υπενθυμίζω ότι πριν τα παιδιά, πηγαίναμε κάπου σχεδόν κάθε σκ. Έστω ημερήσια. Ότι όταν ήταν μωρά, φεύγαμε μία φορά τον μήνα. Και από όταν έκλεισαν τα 2, ανά 2 ή 3 μήνες. Επομένως, το 6μηνο που αφήσαμε να περάσει ήταν πολύ για να ξεσυνηθίσουμε και να ξεχάσουμε. Δεν είναι ότι ξεχάσαμε κάτι σπίτι. Δεν γίνεται άλλωστε, μιας και το ταξιδιωτικό νεσεσέρ μας είναι μονίμως έτοιμο σε μια ντουλάπα. Και το αυτοκίνητο έχει τα πάντα για την παραλία ΠΑΝΤΑ από τον Μάιο. Αυτά που ξεχάσαμε είναι πιο πρακτικά:

1. Όταν πάμε κάπου μακριά και απομονωμένα ή σε νησί, καλό είναι να βάζουμε βενζίνη πριν μπούμε στο πλοίο ή στο τελευταίο χωριό με βενζινάδικο. Το λέω γιατί είχαμε πολύ λίγη και συνεπώς δεν γυρίσαμε το χωριό. Και στον γυρισμό, μείναμε στις ερημιές και περιμέναμε άνθρωπο με μπουκάλι να μας γεμίσει. Ο άλλος λόγος είναι γιατί στα νησιά πχ είναι πολύ ακριβή συνήθως.

2. Να είμαστε ευέλικτοι. Αυτό είναι κάτι που ξέχασα εγώ, όχι ο Κώστας. The grass is always greener on the other side, αλλά σε καιρό πανδημίας, τίποτε δεν είναι ιδανικότερο από το εδώ και το τώρα. Αρκεί να το κάνουμε εμείς ιδανικό. Μπορούμε 😉

Βασικά tips ασφάλειας σε καιρό πανδημίας

1. Να έχετε μαζί σας συνέχεια αντισηπτικό χεριών, αντιβακτηριδιακά μαντηλάκια και αντισηπτικό σπρέυ. Δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα είναι καθαρισμένο το τραπέζι που θα κάτσετε ή η ξαπλώστρες.

2. Πάρτε μαζί σας κάποιο υγρό καθαριστικό για το δωμάτιο, για καλό και για κακό. Αν ταξιδέψετε με αεροπλάνο, αγοράστε από εκεί.

3. Αν δεν θέλετε να σας καθαρίσουν το δωμάτιο, ζητήστε το. Αν θέλετε, μαζέψτε στην ασφάλεια ενός συρταριού ή της βαλίτσας σας, όλα αυτά που δεν θέλετε να αγγίξει κανείς άλλος πέρα από εσάς.

4. Δεν λέω να κυκλοφορείτε με μάσκα συνεχώς, αλλά να την έχετε μαζί σας. Για το supermarket, για το φαρμακείο, για εσωτερικούς χώρους γενικά.

5. Πάρτε μαζί σας έξτρα ρούχα ή καθαριστικό για πλύσιμο στο χέρι. Μπορεί να το κάνετε ήδη, φέτος όμως υπάρχει έξτρα λόγος: πρέπει τα ρούχα ή να αερίζονται για 3 ώρες ή να καθαρίζονται αφού τα φορέσετε έξω. Και αν κάποιος (δεν ξέρω ποιος) λερώσει με παγωτό σοκολάτα και την μπλούζα του και το παντελόνι του (τυχαίο παράδειγμα), κρίμα να μείνετε χωρίς ρούχα να φορέσει.

6. Kάντε χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας μόνο και μόνο ανέπαφα. Μην τη δώσετε σε κανέναν να την περάσει. Περάστε την εσείς. Κυρίως στα διόδια. Μην πάρετε απόδειξη από τα διόδια. Αν πάρετε απόδειξη ή αν χρειαστείτε να γράψετε pin, καθαρίστε τα χέρια σας άμεσα με αντισηπτικό. Αν μπορείτε, πάρτε το μηχάνημα αυτόματης πληρωμής διοδίων.

Έχετε κάνει ταξίδι μετά το lockdown; Πώς είδατε τα πράγματα στον προορισμό σας; Τι συμβουλή έχετε να μοιραστείτε;

2 Replies to “Ταξίδι Με Τα Παιδιά Μετά Το Lockdown: Tips & Reminders”

1. Καλησπέρα σας,

Εχω δυο προσφατες εμπειρίες εν καιρώ πανδημίας.
    Η 1η ηταν Σαββατοκύριακο στο Λεωνίδιο στο τέλος Ιουνίου με παιδάκι 3,5 ετών.
    Για να μη μακρυγορησω, θα πω οτι γενικα η εμπειρία ηταν θετική. Το κατάλυμα τηρούσε μετρα ασφαλείας, δεν μπηκε καποιος για καθαριότητα, παρειχε αντισηπτικό. Βεβαία, εξοπλισμός κουζίνας , τηλεκοντρόλ ,εντυπα κλπ ηταν στην θέση τους οπως παντα( εχουμε ξαναμεινει εκει). Στην παραλια υπηρχε αποσταση στις ξαπλώστρες, απο το προσωπικό καμια προσοχή. Σε ενα εστιατόριο που φαγαμε ηταν πολυ τυπικοί.
    Η 2η εμπειρία ειναι απο Παξους. Στο καράβι απο Ηγουμενίτσα απολύτως κανένας ελεγχος και τηρηση μέτρων. Αποβίβαση ο ένας πάνω στον αλλο. Στην επιστροφή επέβαλαν να μπεις φορώντας μάσκα, υποχρεωτική συμπλήρωση εντύπου για ιχνηλατηση και τελος. Μεσα ο καθένας οτι ήθελε. Στο νησί ενα εστιατόριο πληρουσε τις προϋποθέσεις 100%. Στους υπόλοιπους η μασκα έχει τη γνωστή διακοσμητική χρήση προστασίας σιαγονας (πλην ελαχιστων εξαιρεσεων). Μειναμε σε ιδιοκτητο σπίτι το οποιο ενοικιαζουμε το καλοκαίρι και εχουμε φροντίσει να τηρουνται οι κανονες. Γενικα η κατάσταση είναι αποκαρδιωτικη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *