Από το 2010 που μετακόμισα στο σπίτι μου, κάνω γυμναστική από το σπίτι. Έχω ανακαλύψει λοιπόν διάφορα free προγράμματα, τα οποία και μοιράζομαι μαζί σας, μαζί με tips για να μην χάσετε την άσκηση όσο μένουμε σπίτι.

 

Διαβάστε επίσης:
Μένουμε Σπίτι: Μια Εβδομάδα Μετά
Πώς έχασα τα κιλά της δίδυμης κύησης
Πώς να γίνεις bikini ready
Travel Fitness – Για Business Travellers

 

Ένα μικρό history

Πριν μείνω έγκυος, έκανα 6 φορές την εβδομάδα crossfit ή kick boxing με βάρη και pilates. Όλα από ένα site που δεν υπάρχει πια. Στην αρχή ήταν δωρεάν και στη συνέχεια 50€/χρόνο, που τα μοιραζόμασταν με τον άντρα μου. Όταν γέννησα, έκανα yoga και pilates στο ίδιο site. Όταν τα παιδιά μεγάλωσαν και χρειάστηκα me time, γράφτηκα ξανά σε γυμναστήριο. Aλλά ήταν το πρώτο που έκοψα, πριν ακόμα γίνει χαμός με τον ιό στην Ιταλία. Πλέον κάνω kick boxing με βάρη, 40 ή 50 λετπα, στο σαλόνι μου, σε συνδυασμό με τρέξιμο γύρω από το τετράγωνο (από γήπεδο ξεκίνησα, πριν 4 εβδομάδες).

 

Υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλο για να κάνουμε τη γυμναστική μας

Θεωρούμε απαραίτητο να κρατήσουμε το πρόγραμμα της γυμναστικής μας όσο γίνεται. Να μην λιώσουμε στους καναπέδες και στο φαγητό όσο μένουμε σπίτι. Έτσι, θα κάτσω με τα δίδυμα όσο ο Κώστας πάει για ποδήλατο και ο Κώστας αντίστοιχα θα κάτσει με τα δίδυμα όσο εγώ είμαι για τρέξιμο ή κάνω γυμναστική από το σπίτι.

 

Πότε μπορούμε να κάνουμε γυμναστική στο σπίτι

Αν είστε από τους τυχερούς που τα παιδιά σας ξυπνάνε μετά από εσάς, σηκωθείτε νωρίς, κάντε έναν καφέ, πιείτε ένα ποτήρι νερό και φάτε ένα αποξηραμένο φρούτο, γεμίστε το μπουκάλι σας, φορέστε τα αθλητικά σας και ξεκινήστε.
Αν τα παιδιά σας κοιμούνται νωρίς και εσείς έχετε κουράγιο, κάντε γυμναστική το βράδυ.
Αν τίποτε από τα παραπάνω δεν είναι εφικτό, μοιράστε τον χρόνο με τα παιδιά με τον/την σύντροφό σας και κάντε γυμναστική στο σαλόνι. Μπορεί τα παιδιά να κάτσουν στο στρώμα γυμναστικής, να αρχίσουν κι αυτά να χοροπηδάνε ή να μην σας δώσουν καμία σημασία. Αν θέλετε προσωπικό χρόνο και χώρο, ας πάει ο/η σύντροφός σας τα παιδιά στο δωμάτιο να παίξουν, ας γίνει η γυμναστική την ώρα που μπανιαρίζονται, όσο βλέπουν λίγη τηλεόραση, στον (τυχόν) μεσημεριανό τους ύπνο, όσο παίζουν στην αυλή ή έχουν πάει βόλτα.
Aν ξεκινάτε δουλειά νωρίς, μπορείτε (ναι, μπορείτε) να ξυπνάτε στις 5:00 για να κάνετε την προπόνησή σας. Δεν προτείνω φυσικά να βγείτε έξω για τρέξιμο εκείνη την ώρα, γιατί έχει σκοτάδι. Αλλά αν έχετε φαναράκια, μπορείτε να κάνετε και αυτό. Να θυμάστε ότι δεν θα είστε ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία εργαζόμενη μαμά που ξυπνάει στις 5 το πρωί προκειμένου να έχει λίγο χρόνο για τον εαυτό της!

 

Τι γυμναστική μπορούμε να κάνουμε από το σπίτι;

Τα πάντα. Αν έχετε ποδήλατο ή διάδρομο, μπορείτε να κάνετε ακόμα και τρέξιμο ή ποδήλατο. Εμείς δεν έχουμε. Έχουμε ένα στρωματάκι ο καθένας, λάστιχα γυμναστικής και κάποια βάρη (που μου έδωσε ο αδερφός μου. Έχουμε οικογενειακή προϊστορία στη γυμναστική από το σπίτι). Αλλά για τα προγράμματα στα links που ακολουθούν δεν χρειάζεστε τίποτε από αυτά. Για τις ασκήσεις εδάφους, δεν χρειάζεστε καν αθλητικά παπούτσια.
Yoga μπορείτε να κάνετε αν γραφτείτε στο gaia ή αν βρείτε κάποιο youtube video που σας κάνει.
Για pilates και ασκήσεις εδάφους, προτείνω την Blogilates, όλα τα video της οποίας είναι δωρεάν στο youtube. Aσκήσεις για τα πόδια, για την κοιλιά, χέρια, που μπορείτε να κάνετε ακόμα και στο κρεβάτι σας. Απλά αναζητήστε αυτό που θέλετε και πατήστε play.
Δείτε τα cardio/fat burning προγράμματα που κάνω εγώ και γυμναστείτε εδώ, εδώ και εδώ (εγγυημένα, πάνω από 300 θερμίδες καίει το καθένα).
Kαι φυσικά, τελειώνω με διατάσεις (εδώ και εδώ).
Αν πάντως έχετε διάσταση κοιλιακών από την εγκυμοσύνη, πριν κάνετε οποιοδήποτε από τα παραπάνω videos, προτείνω να ολοκληρώσετε το MUTU (MUmmy TUmmy) System, που θα σας βοηθήσει να κλείσει αρκετά η διάσταση, να δυναμώσετε, να χάσετε κάμποση κοιλιά και, το πιο σημαντικό, να μάθει το σώμα σας να κάνε κάθε άσκηση άσκηση κοιλιακών και να μάθετε ποιες ασκήσεις πρέπει να αποφεύγετε και με τι μπορείτε να τις αντικαταστήσετε.  Το mutu είναι επί πληρωμή και αν θυμάμαι καλά κοστίζει 130€ εφάπαξ και περιλαμβάνει πρόσβαση σε συνολικά 8 video ασκήσεων, οδηγίες διατροφής κ.ά.

 

Πόσο συχνά;

4-7 φορές την εβδομάδα, από 10-60 λεπτά τη φορά.

 

Τι πρόγραμμα προτείνω;

Κανένα. Είναι δύσκολη περίοδος και είναι δύσκολο να επιβάλουμε στον εαυτό μας πρόγραμμα γυμναστικής και να το ακολουθήσουμε κατά γράμμα όταν είμαστε με τα παιδιά στο σπίτι. Ωστόσο, είναι καλό να κάνουμε κάποιου τύπου άσκηση κάθε μέρα και αν όχι κάθε μέρα, σίγουρα 4 φορές την εβδομάδα. Το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι 10 λεπτά ασκήσεις ποδιών ή κοιλιακών, μαζί με 5 λεπτά ζέσταμα (έχει warm-up cardio η blogilates) και στο τέλος 5-10 λεπτά διατάσεις. Αν έχετε παραπάνω χρόνο, κάντε αυτό (χωρίς λάστιχα) και αν έχετε περισσότερο χρόνο και δύναμη κάποιες μέρες, δείτε εδώ και εδώ. Αν για κάποιο λόγο έχετε ακόμα περισσότερο χρόνο, συνδυάστε τα cardio που θα βρείτε εδώ, εδώ και εδώ με 5-10λεπτα για πόδια ή κοιλιά της blogilates και τις διατάσεις.
Ιδανικά, μοιράστε τις μέρες σας μεταξύ cardio και ενδυνάμωσης. Μια μέρα βάρη δηλαδή και την άλλη τρέξιμο ή κάποιο άλλο fat burning αερόβιο πρόγραμμα.

 

Τι προγράμματα γυμναστικής για παιδιά στο σπίτι υπάρχουν;

Στον Ορφέα αρέσει η παιδική yoga, κάνουμε τα ζωάκια. Ακόμα και όταν δεν βλέπουμε τα videos, θυμάται τη στάση της χελώνας ή του καβουριού και τις κάνει.
Του αρέσουν πολύ αυτό, αυτό και αυτό το video με yoga για μικρούς, όπως το λέει.
Ο Γιώργος προτιμάει λίγο πιο έντονη άσκηση και έτσι διασκεδάζει περισσότερο με τα videos αυτής της σειράς.

 

Πώς αλλιώς μπορούν να κινηθούν τα παιδιά όσο Μένουμε Σπίτι;

Με περπάτημα γύρω από το τετράγωνο. Θεωρείται έξοδος 6 για άθληση. Εννοείται ότι πρέπει να είναι ένας γονιός και ένα παιδί ανά βόλτα.
Στην αυλή/κήπο του σπιτιού/πολυκατοικίας ή σε μεγάλη βεράντα/ταράτσα αν υπάρχει, όπου μπορούν να τρέξουν και να κάνουν ποδήλατο και σκούτερ.
Τα παιδιά η γυμναστική τα βοηθάει και στην καταπολέμηση του άγχους που δημιουργεί όλη αυτή η κατάσταση. (Και τους μεγάλους άλλωστε).

 

 

Εσείς, ξεκινήσατε;

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *