,

Travel Tips: Πώς να αποζημιωθείτε από αεροπορική

Σήμερα, θα σας πω μια ιστορία. Την ιστορία του πιο μεγάλου, κουραστικού και δύσκολου ταξιδιού επιστροφής που έχω κάνει.

Ξεκίνησε από το προηγούμενο βράδυ, που μας βρήκε μεθυσμένους από μαργαρίτες με φρέσκα φρούτα σε ένα beach bar στην Playa Norte του Isla Mujeres. Με θέα τα τυρκουάζ νερά της Καραϊβικής, λέγαμε τα αντίο μας στο Mexico και σε ένα από τα πιο υπέροχα ταξίδια μας.

Beach Bar στην Playa Norte. Lime Margarita στο foreground…

Η νύχτα έγινε ξημερώματα και μας βρήκε ακόμα εκεί. Επιστρέψαμε στο δωμάτιό μας στο ξενοδοχείο Na Balam 5 ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης μας. Χωρίς να έχουμε ετοιμάσει τις αποσκευές μας, πέσαμε για ύπνο.

Ξυπνήσαμε, ακόμα μεθυσμένοι από ενθουσιασμό και one too many margaritas. Η μέρα ήταν ηλιόλουστη και όλοι πήγαιναν στην παραλία. Το τελευταίο πράγμα που θέλαμε να κάνουμε ήταν να επιστρέψουμε στη χειμερινή Ελλάδα.

Η Playa Norte στο Isla Mujeres
Στο λιμάνι του Isla Mujeres, στο ferry για Cancun

Kι όμως. Μαζέψαμε (τα κομμάτια μας), κάναμε check-out, πήραμε ταξί για το λιμάνι του Isla Mujeres, από εκεί το ferry για Cancun, από το λιμάνι του Cancun ταξί για το αεροδρόμιο και, παρ’ όλ’ αυτά, φτάσαμε στο gate αρκετά νωρίτερα.

Παρά την κακοκαιρία στις ΗΠΑ, η πτήση μας δεν καθυστέρησε ιδιαίτερα. Το αεροπλάνο μάς πήγε από το Cancun στο αεροδρόμιο του Newark στο New Jersey μέσα σε 4 hangovered ώρες. Χιόνιζε και η προσγείωση ήταν δύσκολη και απότομη. Το κρύο ήταν εμφανές ακόμα και μέσα στο αεροδρόμιο. Πήραμε ένα low fat, low cal, protein and probiotic smoothie με peanut butter, έτσι για να νιώσουμε ότι είμαστε κάπως κοντά στη Νέα Υόρκη, και περιμέναμε την επόμενη πτήση μας.

Μπήκαμε στο αεροπλάνο για Ζυρίχη στην ώρα μας, αλλά έκανε 1,5 ώρα να αναχωρήσει λόγω μηχανικών προβλημάτων. Η 9ωρη πτήση ήταν ήδη κουραστική, αλλά η προσγείωση στη Ζυρίχη ακόμα περισσότερο. Μετά από 20 λεπτά κύκλους πάνω από το αεροδρόμιο, το αεροπλάνο έκανε μια βουτιά μέσα στα σύννεφα και αμέσως ξαναπήρε ύψος: δεν υπήρχε ακόμα διαθέσιμος αεροδιάδρομος. Άλλα 20 λεπτά κύκλους πάνω από τη Ζυρίχη. Και στο μεταξύ, η πτήση μας για Αθήνα θα έφευγε σύντομα, κι ας είχαμε κλείσει τις 2 πτήσεις με 3 ώρες transit μεταξύ τους. Το πλήρωμα της United δεν μας άφησε να βγούμε από το αεροπλάνο με προτεραιότητα, γιατί υπήρχαν άλλοι επιβάτες που θα προλάβαιναν σίγουρα την transit πτήση τους. Βλέπεις, τα δύο gates μας απήχαν μεταξύ τους 30 λεπτά περπάτημα. Βγήγαμε από το αεροπλάνο κι αρχίσαμε να τρέχουμε, διανύοντας το αεροδρόμιο της Ζυρίχης. Ήμασταν στο gate της πτήσης μας για Αθήνα μέσα σε 20 λεπτά και η πτήση δεχόταν ακόμα καθυστερημένους επιβάτες.

Όχι εμάς όμως. Γιατί οι αποσκευές μας δεν είχαν προλάβει να μεταφερθούν από το ένα αεροπλάνο στο άλλο. Η επόμενη πτήση για Αθήνα ήταν σε 4 ώρες. Ήταν Σάββατο μεσημέρι. Ήμασταν κουρασμένοι από ένα τεράστιο ταξίδι, από το ξενοδοχείο στο Isla Mujeres, στο Cancun, στο New Jersey, κι από εκεί στη Ζυρίχη – μετά από δύο ταξί, ένα ferry και δύο πτήσεις, η μία υπερατλαντική. Με hangover. Με σοκ από τη διαφορά θερμοκρασίας. Τη Δευτέρα, έπρεπε να επιστρέψουμε στα γραφεία μας. Και είχαμε υπολογίσει να έχουμε γυρίσει Αθήνα Σάββατο νωρίς το απόγευμα, για να προλάβουμε κάπως να συνέλθουμε από το jet lag μέχρι τη Δευτέρα το πρωί στις 10. Μας περίμενε όμως άλλο ένα 4ωρο αναμονής. Και μία 2ωρη πτήση. Και ένα μισάωρο δρομολόγιο με το ταξί, μέχρι να βρεθούμε, βράδυ πια, στον καναπέ μας. Ο Κώστας ανέβασε πυρετό στο αεροπλάνο για Αθήνα. Εγώ, την Τρίτη.

Κάπου πάνω από τη Βόρεια Αμερική

Και αν ήξερα τότε για τα δικαιώματά μου ως επιβάτης, σίγουρα θα είχα κινηθεί για να διεκδικήσω αποζημίωση από την αεροπορική. Πλέον, ξέρω ότι μπορώ να το κάνω, αλλά και πώς μπορώ να το κάνω αυτό.

Πολύ εύκολα, για την ακρίβεια, σε 3 μόλις βήματα, με την Airhelp. Mια εταιρεία που βοηθάει να κερδίσει κάποιος αποζημειώσεις από καθυστερήσεις πτήσεων ή overbookings. Ακόμα και για πτήσεις που έγιναν έως και 3 χρόνια πριν.

Από την ίδρυσή της το 2013, η εταιρεία έχει διαχειριστεί εκατομμύρια υποθέσεις, βοηθώντας έως σήμερα περισσότερους από τρία εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως. Με έδρα στη Νέα Υόρκη, NY, η AirHelp έχει παρουσία σε 30 χώρες, εξυπηρετεί σε 15 γλώσσες (και στα ελληνικά) και έχει ανθρώπινο δυναμικό πάνω από 500 υπαλλήλους παγκοσμίως.

Οφείλουμε ως επιβάτες να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας. Δεν ισχύει πια η παντοδυναμία της αεροπορικής. Δεν χρειάζεται να αισθανόμαστε… αβοήθητοι και ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε όταν κάτι συμβαίνει σε μια πτήση μας. Η αεροπορική δεν μπορεί να προβάλει ως δικαιολογία, λόγους οι οποίοι δεν ισχύουν ώστε να αποφύγει τις υποχρεώσεις της. Η Airhelp εξειδικεύεται στο θέμα και διαθέτει νομικό δίκτυο σε όλο τον κόσμο σε περίπτωση που χρειαστεί. Επίσης, η πληρωμή της γίνεται μόνο εφόσον η αεροπορική δώσει τελικά την αποζημίωση, και είναι ένα ποσόστο αυτής.

Δεν ξέρω αν στην πτήση μας από το New Jersey στη Ζυρίχη θα δικαιούμασταν αποζημίωση. Δεν θα έχανα όμως τίποτε να τη διεκδικήσω. 3 λεπτά θα μου έπαιρνε. Και ξέρω πλέον τι να κάνω αν έχω ξανά καθυστέρηση πτήσης.

Ή αν με πετάξουν έξω από κάποια πτήση λόγω overbooking, όπως έγινε πρόσφατα σε αεροσκάφος της ίδιας εταιρείας…
Γιατί πλέον, έχω υποστήριξη. Νομική. Απλά, εύκολα και αποτελεσματικά. Ακόμα και για πτήση που έγινε μέχρι και πριν 3 χρόνια!

* Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι στο αεροδρόμιο του Cancun
** Αυτό το άρθρο είναι sponsored. Οι απόψεις είναι, όπως πάντα, προσωπικές. Η ιστορία αληθινή και οι προτάσεις μου ειλικρινείς.

 

 

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *